שרי הממשלה: אכזבה גדולה מראש הממשלה

    דוד לזר | צילום:Vidám Vasárnap No Comments on שרי הממשלה: אכזבה גדולה מראש הממשלה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה לאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה, ממשיכים שרי הממשלה וחברי הכנסת להביע אכזבה ממהלך ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוביל להפסקת אש.

    השר עוזי לנדאו אמר הבוקר כי "התחושה קשה ביותר. אני שואל מה הם ההישגים שלנו אחרי 50 ימי לחימה עם אלפי גיחות. התשובה היא שמה שנקבל זה לא שקט – זה הבטחה לשקט".

    "לחמאס יש הישגים מדיניים. הוא הפך לבר-שיח מדיני. הוא היה קטן ומעוך והמבצע הזה סלל לו את הדרך. חמאס מכריז הכרזות ניצחון ואני חושב שהן אותנטיות. חמאס נותר בעזה עם שדרת הפיקוד שלו, עדיין עיקר כוחו במותניו. הוא ינסה להקים מתקני ייצור ולהבריח נשק".

    לדברי השר לנדאו הבעיה המרכזית היא ש"איראן וחיזבאללה רואים שמדינת ישראל לא הצליחה ב-50 ימים לטפל בחמאס. הם רואים את תורת הלחימה שלנו, הם רואים את התשובות שנתנו לטילים – הם ילמדו לפתח אמצעי-נגד".

    לשאלה, כמה זמן תישאר 'ישראל ביתנו' בממשלה, אמר לנדאו: "אינני רוצה להשיב על השאלה. כל גורם פוליטי עושה את חשבון הנפש הזה לעצמו לגבי היכולת שלך להיות בממשלה שפועלת בדרך מסוימת. אני רוצה לראות מה עתיד להיות".

    ח"כ עפר שלח מ'יש עתיד' אמר שמפלגתו "תבחן את המשך דרכה בממשלה הזו על פי ההחלטות שייקח ראש הממשלה בתחום המדיני".

    גם השר יעקב פרי אמר כי "הנושא המדיני יקבע את הסוגיות הפוליטיות ואת הנושא של הבחירות או את הרכב הקואליציה. המלחמה, הסבב הנוכחי העקוב מדם, פתח הזדמנות נדירה למהלך מדיני, את הסכסוך עם הפלסטינים והעולם הערבי אי אפשר להכריע במהלכים צבאיים".

    "נתניהו מבין שאנחנו רציניים. אם בסופו של דבר לא נצליח להוביל למהלך מדיני, העם יכריע ואנחנו נמצא את עצמנו בבחירות", אמר פרי.

    ח"כ אלעזר שטרן מ'התנועה' אמר כי אם הממשלה לא תלך לתהליך מדיני אנחנו נלך לבחירות. עוד אמר שטרן כי "שילמנו מחיר יקר במלחמה הזאת, אבל המחיר מהמנהרות יכול היה להיות הרבה יותר גבוה. יש כאן פתח להסדרים מדיניים וצריך להיות אמיצים. יש אנשים שיש להם אינטרסים נוספים להיות בממשלה, ואם צריך לעשות שינויים בממשלה כתוצאה מזה שאנשים לא יסכימו ללכת לתהליך מדיני אמיתי, שהולך לכיוון של שתי מדינות לשני עמים, אז שיהיו שינויים".

    ח"כ אלי ישי אמר, כי "ש"ס לא תהיה חבל ההצלה של הקואליציה המקרטעת הזו. הקואליציה הזו הוקמה בחטא וסופה כבר ניראה באופק. נעמוד מנגד כאלטרנטיבה אחראית גם ובעיקר בימים הקרובים כאשר גזירות הממשלה לקיצוץ, באמתלה של נגזרות מהמבצע, יבקשו לפגוע קודם בחלשים ובנזקקים".



    0 תגובות